Onze herkenbare witte potten worden taupe!

16 juni 2018

Taupe kleur kweekpot Reijm Nieuwerkerk

Ruim 20 jaar waren de planten van Kwekerij Reijm Nieuwerkerk herkenbaar aan de witte plastic potten. Maar daar komt nu een einde aan, zo geeft Jaré Reijm aan. “De laatste jaren hebben we onderzoek gedaan naar potten en daaruit bleek dat de witte potten voor consumenten niet ideaal waren. Wanneer de plant in een andere pot wordt gezet, blijft de witte kleur vaak zichtbaar, wat niet wenselijk is. Daarom hebben we besloten om over te schakelen op een meer neutrale kleur.”

Die nieuwe kleur is taupe geworden. “Nog steeds een onderscheidende kleur die niet standaard is binnen de sierteelt en die naar ons idee een goede uitstraling heeft. We hebben die keuze ook aan diverse mensen in de handel voorgelegd en daar werd positief op gereageerd.” Tijdens de Seasonal Trade Fair bij Royal FloraHolland in Naaldwijk zijn de nieuwe potten voor het eerst getoond. Jaré erwacht dat de verandering van wit naar taupe goed zal worden ontvangen. “Maar na zo’n lange tijd witte potten te hebben gehad, vinden we het natuurlijk ook wel een beetje spannend.

Een andere redenen voor de overstap is de mooiere uitstraling die de taupe kleurige pot geeft aan de plant. De taupe-kleurige pot zal de uitstraling van de plant zelf beter laten uitkomen en de plant zal een meer ‘premium’ uitstraling krijgen. Dat is iets dat wij als producent vinden passen bij de kwaliteit van onze potplanten. Je kan dezelfde kwaliteit planten verwachten met een verbeterde uitstraling.

Taupe Kleur Kweekpot Reijm Nieuwerkerk transport veiling

De nieuwe taupe-kleurige potten milieuvriendelijker zijn dan de witte potten. De nieuwe taupe-kleurige potten worden namelijk voor het grootste deel gemaakt van gerecyclede grondstoffen, terwijl de witte potten worden gemaakt uit nieuwe grondstoffen. Deze witte potten zijn dus meer belastend voor het milieu dan de nieuwe taupe-kleurige pot.

De overstap van onze kenmerkende groene trays naar zwarte trays is ook gemaakt met het doel de presentatie te verbeteren. Wij hebben gekozen voor de zwarte tray omdat die volgens ons mooier staat bij de taupe kleurige pot en daardoor de plant beter gepresenteerd wordt. De trays blijven qua kwaliteit, vorm en belading hetzelfde, alleen de kleur zal verschillen.

Al onze planten worden vanaf nu in de taupe-kleurige potten gepoot en de eerste planten met de nieuwe pot zijn dan ook al verkocht. Wij zijn zeer enthousiast over deze verandering en hopen dat je net zo enthousiast zal worden als ons!

Naar het laatste nieuws